Hur tänker SvRF nu?

Suck, nu är de och rör i grejer utan att egentligen klargöra något igen. Som jag skrivit om tidigare har det kommit ut nya TR för 2012 där man bland annat gjorde om måtten för tillåten storlek på reklamen på sponsrad utrustning samt tydliggjorde att ickesponsrad utrustning inte får ha reklam större än 3 kvadratcentimeter. Visst, 3 kvadratcentimeter är ett väl snålt utrymme, men det var liksom inga oklarheter. Nu däremot är det verkligen oklarheter efter att SvRF publicerat en artikel där de försöker förklara vad som menas med reglerna. Artikeln finner du HÄR.

"- Det är from 2012 tillåtet att bära till exempel logotyper utan att ha ett sponsorskontrakt på nationell nivå i Sverige, betonar Tobias Mattsson, ordförande i Tävlingssektionen. Så köper någon ridbyxor eller annat med en tillverkningslogotyp enligt tillåten sponsoryta är det inget problem att tävla med dessa."
(saxat från artikeln som länkats till ovan)

Det rimmar väldigt illa med vad som står i TR, eller är det bara jag som upplever det så?

Från TR I, moment 151:

"2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller forden endast förekomma en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area som inte överstiger:
2.1 Kläder och utrustning
3 cm2 för kläder och utrustning med undantag för selar under körning."

Så hur är det, de vill påpeka att regeln finns men att man inte måste följa den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0