Timbuktus diktamen från en femåring?

Ja, det låter ju bra att vara allätare när det gäller musik. Jag är det inte. Och det finns alltid några artister som plågar mig lite mer än andra. Just nu är Veronica Maggio mitt största hatobjekt, hon knuffade ner Lars Winnerbäck från förstaplatsen i våras när hon återigen förpestade tillvaron med sin röst. Men idag är det en annan svensk artist jag ska spy galla på, nämligen Timbuktu.

En gång för några år sedan blev jag tillfrågad om jag ville gå och se honom live. Jag undrade hur många hundralappar jag skulle få i timmen? Timbuktu är verkligen inte min grej. Nu har han dessutom släppt en låt som går mig mer på nerverna än någon av hans tidigare låtar som jag vagt kan dra mig till minnes. Den heter inte mindre än Resten av ditt liv. Okej, så han förmedlar något slags "hat", men är det en femåring som hittat på "plågorna"?! Allvarligt: "Jag hoppas att ditt vin blir till vatten". Vilken fasansfull mardröm. Eller inte. Snarare gör man människan en tjänst som då slipper diverse onyttiga ämnen i sin kropp. Han gör ett nytt försök med blixten. Men det går inte så bra heller. "blixtar prickar dig". Inte helt dåligt, om det inte hade låtit så sjukt fånigt när han uttalar det.

Visst finns det så mycket mer text än bara början av refrängen, men jag vill inte behöva återge mer. För då skulle jag behöva höra på den igen. Och det slipper jag gärna. När den kommer på radion brukar det vara ett bra tillfälle att hissa ner rutan och lufta ur bilen samtidigt som jag lyssnar till fartvinden. Men ja, låten är mest pinsamt. Bortglömda PIN-koder och försenade klockor? Nej, de (få) människor som jag känt ett riktigt hat för har råkat ut för sjukt mycket värre saker inför mina inre ögon än någon av de som Timbuktu och hans femåring hittat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0