Karma?

Jag tror ju inte på någon slags övermäktighet här i världen oavsett om det är i form av gud, öde eller karma. Även om jag ibland kan bli en smula benägen att släppa all sans och logiskt tänkande och ge efter för den lättnaden att någon annan bestämmer.

Idag kikade jag på mobiltelefoner. Jag har inte tänkt köpa någon ny, jag är supernöjd med min gamla telefon med plastknappar på som inte kräver visuell kontakt för att skriva sms, men jag blev nyfiken på vad som finns att köpa just nu egentligen. Förmodligen triggat av svikaren Robin som inte längre bär omkring på sin gamla hederliga telefon... Oavsett så finns min telefon fortfarande att köpa, om än till mycket lägre pris än vad jag gav.

Hade nu något som karma funnits hade jag kunnat skylla på det att jag senare på kvällen tappade min telefon i samma betonggolv som jag gjort tusen gånger innan så att skärmen gick sönder. Fan. 10 månader lyckades jag hålla den hel. Jag vill ju inte behöva köpa en ny redan. Premissen för att köpa ny telefon har alltid varit att den gamla måste gå sönder först, det byts inget endast för mitt höra nöjes skull. Med det resonemanget tänkte jag ha kvar min gamla ett bra tag till. Planen är förstörd. Kan man skylla på karma bara för att slippa ta på sig skulden själv? Annars tänker jag skylla på Robin.

Kommentarer
Postat av: Robin

Tror du på tur?



Fint inlägg, förresten, fast jag gillar ju allt som nämner mig :3

2012-04-11 @ 02:08:25
URL: http://ratedr.webblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0