My week with Marilyn

Igår såg jag till slut My week with Marilyn. Precis som det verkade gjorde Michelle Williams en superb insats i rollen som Marilyn själv och var nästan lika vacker att se. Miljöerna och kläderna var också ren njutning att se, men kanske hade jag önskat att få lite djupare bild av några intressanta karaktärer. Jag tänker framförallt på Julia Ormonds karaktär Vivien Leigh och Judi Denchs Lady Sybil Thorndike. Mycket kvinnofolk hittills, jag vet, men i den här filmen var det de karaktärerna som fångade mest av min uppmärksamhet. Nåja, som jag var inne på var både kläderna och miljöerna fantastiska. En stor eloge till människorna på de avdelningarna som verkligen fick det att kännas som att man var på plats. Nästan i alla fall, även om 59:ans vardagsrum kanske inte är riktigt lika classy som Eton eller Marilyns bostad.

Vad gäller Eddie Redmaynes insats som Colin Clark, pojken (man får kalla folk det när de är 23 va?) måste jag säga att jag är lite osäker på om det är hans skådespeleri eller hans karaktärs manus som brister, men jag blir inte helt övertygad. Visserligen finns det människor som inte är övertygande i verkliga världen också fast här får jag känslan av att jag antingen missade en bit av filmen eller att Colin Clark är en både korkad och irriterande slyngel i stil med Harry Potter.

I övrigt är jag nöjd med det mesta, det blir en åtta på imdb (och därmed en fyra på filmtipset) för även om filmen är bra så är den inte en fullträff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0