Miyazaki går alltid hem!

Det finns liksom en del filmer som jag kan se i princip när som helst, Miyazakis filmer är definitivt sådana filmer. Jag har inte sett en enda som jag inte tyckt varit bra. Visst, jag har inte älskat alla, men de flesta. Nu kikar jag på Howl's Moving Castle. Mest för att jag inte vågade se Inglorious Basterds själv... Den var inte läskig men likväl otäck. Får erkänna att det inte blev många minuter jag vågade se. Dryga 20 kanske. Istället fick det bli Howl. Jag älskar Howl. Fast mest älskar jag kanske Calcifer (Karushifâ på japanska). Jag ser alla hans filmer på originalspråket japanska och har engelsk text till. Engelsk text är mycket bättre än svensk text av någon anledning. Jag föredrar nästan alltid engelsk text framför svensk, även på engelskspråkiga filmer. Men ja, Howl är absolut en favorit hos mig. Liksom Mononoke-hime, Nausicaä of the Valley of the Wind, Spirited Away och My Neighbor Totoro. Ponyo däremot tycker jag är skitläskig.

Kommentarer
Postat av: Fiff

I LOVE YOU! Jag tycker OCKSÅ att Ponyo är läskig! Okej, filmen är rätt bra och så men läskig! Själva Ponyo-karaktären är det nog som gör det. Historien är ju jättesöt egentligen men hon skrämmer nästan vettet ur mig!

2012-04-15 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0