"Jävla SJ", men Västtrafik då?

Jag åker en hel del kollektivtrafik och då särskilt tåg. Varje gång som det krånglar så hör man "Jävla SJ" någonstans bland folket. Fast att SJ kanske inte är inblandat överhuvudtaget. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta varje gång.

Men faktum är att det krånglar en del med tågen under vinterhalvåret, oftast inte så farligt men det kan vara ganska bökigt med långa väntetider när man missat ett byta och sådär. Så i år har Västtrafik en ny taktik. De ändrar tidtabellen genom att redan nu ta bort ett gäng resor. Givetvis betyder det att i princip alla mina resor är messed up, eller snarare borta. Så istället för att ta tåget mot Vara vid 06:24 imorgon måste jag åka 05:21 för att komma dit i vettig tid. Så ska jag tillbaka hit hem till Jönköping imorgon också. Brukar gå en resa vid 12:21 som passar bra eftersom jag brukar ha hunnit med allt som ska göras i stallet och ändå är framme ca 14 så att jag hinner duscha och greja lite hemma innan jag ska iväg på jobb eller annat på kvällen. Men icke längre! Den är borta och jag kan istället välja på att åka 11:38 och vara framme ca 14 (vilket ger 57 jäkla minuters väntetid i sketna Herrljunga) eller åka 12:57 och vara framme ca 15 (med 41 minuters plågsam väntetid i Herrljunga).

Nej, jag är definitivt inte nöjd.

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Ååååh, jag bara älskar deras lösning på problemen. Gå direkt till källan till på problemet? Nej nej, det låter ju omständigt..

2011-12-14 @ 16:04:22
URL: http://cindylouwho.blogg.se/
Postat av: Elaine

Om du har lust och råd kanske vi kan luncha i Herrljunga? (Antar att det är imorn) Om vi delar på en pizza eller nåt så blir det ju dessutom billigt och bra =)

2011-12-15 @ 09:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0