Bakvänt?

Just nu har jag massor, massor av skrivlust. När jag nu har tid över det vill säga efter att ha jobbat massa extra timmar de senaste två veckorna. Konstigt nog är det nu som bloggen fått stå tillbaka. Bakvänt kanske? Nåja, så kan det vara.

Jag har det senaste skrivit dels ett kort avsnitt i Bläcks julstafett och även det senaste kapitlet av Deus Mort (efter att Robin sagt "det börjar bli lite mycket karaktärer så jag tänkte att AnKi kanske kan döda nån". Vilket jag tyvärr inte fick plats att göra. Eller jo, fast i dåtid. Och en karaktär som tidigare bara varit omnämnd).

Jag har också lurat en del på mitt eget lite större projekt, men inte skrivit något. Alla dokumenten rörandes det ligger ju på min kraschade dator. Och det känns inte så kul att försöka göra något när jag inte har grunden att kika på. Visst, jag tror att jag kommer ihåg det mesta, men det är viktigt att även detaljer och sådant stämmer.

Utöver det så har jag läst igenom (början till) ett romanmanus. Det var om möjligt ännu mer inspirerande faktiskt! Okej att språket var lite väl slarvigt ibland, å andra sidan var det ibland så himla bra istället. Oerhört roligt var det i alla fall. Så nu sitter jag och skriver feedback på det.

Efter några... fundersamma tillfällen det senaste har jag funderingar på att göra ett till projekt parallellt med det andra. Som istället för en större berättelse ska vara flera små. Som en novellsamling ungefär, där alla novellerna har ett gemensamt tema. Och alla är skrivna av mig då fömodligen. Jag har redan några idéer på lager så jag ska nog prova att börja skriva dem och se vart det leder.

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Ser fram emot att få läsa något :)

2012-02-14 @ 10:17:40
URL: http://cindylouwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0