Vem ska skämmas här?

Equilina har länkat till denna artikel på expressen.se och uttryckt ett visst missnöje gentemot Edwina Tops Alexander. Jag var ganska beredd på att göra detsamma men det gick fort över. Jag känner istället ett missnöje gentemot Expressens Nicolinn Nilsson som skrivit artikeln. Ja, det är inget kvalitetsarbete i mina ögon.

Jag ser ett ganska taffligt försök att vinkla negativ kritik mot Rolf-Göran Bengtsson i vågorna efter diskussionerna när han tilldelades Jerringpriset. För på slutet dyker följande citat upp: "– Han jobbar hårt och är tuff, när man fortsätter få framgång så byggs det på av sig själv. Då är det lättare att få mer och han har bra hästar så han är på toppen av sin karriär just nu. Jag beundrar honom mycket."

"Jag beundrar honom mycket", är det ett uttryck man använder om någon man anser "åkt snålskjuts" på ens man? Det är ju vinklingen som Nicolinn spelar på inledningsvis. För att sedan låta det krypa fram lite mer nyanserad fakta på slutet. Okej, jag kanske inte ska förvänta mig mer än halvtaskig sensationsjournalistik när det handlar om Expressen (eller dess gelikar) men jag kan inte låta bli att bli en smula trött...

Så nä, Nicolinn, om din artikel tycker jag gör om, gör rätt!

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Varit lite dålig i magen det senaste, så nu huskureras det med proviva! :P Får hoppas att det kan vara lite snällt

2012-02-29 @ 21:57:17
URL: http://cindylouwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0