När blev bussjäveln så dyr?!

Jag har de senaste dagarna betalt bussbiljett med antingen SMS eller rabattkort. I vanliga fall åker jag ju på mitt periodkort, och har således ingen uppfattning om vad biljetten faktiskt kostar. Men det kan jag nu meddela att den kostnaden är 25 kronor. Visst, det låter ju inte så fasansfullt dyrt, inte om man åker en gång. Men den här veckan har jag köpt SMS-biljett på måndagen på väg till jobbet, gick hem, åkte med rabattkort både dit och hem tisdag och idag har jag åka på SMS-biljett både dit och hem. Min telefonräkning kommer därmed bli 75 kronor dyrare och jag är skyldig rabattkortsinnehavaren cirka 40 kronor. Jag måste erkänna att jag inte är helt nöjd. FAN att jag inte fick laddat mitt periodkort innan jag åkte till Jönköping.

Nåväl, till saken hör att jag är för att utnyttja kollektivtrafiken hellre än att ta eget fordon. Till och med om jag faktiskt hade haft en bil här, vilket jag ju inte har. Men fortfarande, ur miljösynpunkt är det sjukt vettigt. Men inte fasen får man folk att åka kollektivt när det är så dyrt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0