Ha-begär!

De senaste dagarna har jag varit något så fruktansvärt shoppingsugen. Verkligen försökt komma på alla möjliga orsaker till att göra diverse egentligen onödiga inköp. Än så länge har jag hejdat mig, kontot är inte alltför keen on being robbed due to unneccessary things.

Jag tycker det är ett ganska stort tecken på hur välfärden ser ut för många människor idag. Man ser en viss problematik i att inte kunna köpa diverse lyxsaker som man inte alls är i behov av. Men de flesta kan ju faktiskt använda sin hjärna och kontrollera de där impulserna, det är faktiskt inte rocket science att låta bli att köpa onödiga grejer när man inte har råd. Därför kan jag inte titta på lyxfällan, jag blir galet irriterad varje gång över hur dumma människor är ibland.

Ändå svävar det förbi flera fina schabrak, snygga täcken, härliga lindor och massa annat i hjärnan som ropar "kom och köp, kom och köp"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0