Shakespeare måste vara snygg

Jag såg filmen Anonymous nyligen och blev både fascinerad och nästan trollbunden faktiskt. Jag var så inne i filmen att jag nästan missade att gå av tåget i Jönköping...

Men det var en sak som jag hade svårt att samsas med: William Shakespeare var inte snygg. Jag har faktiskt fått medhåll om att så måste vara fallet. Shakespeare kan faktiskt inte vara något annat. Okej, jag vet att det är ytligt, men det är så i alla fall.

Annars var filmen riktigt bra, men det krävs att man är lite fokuserad för att hänga med emellanåt då det är flera karaktärer man måste hålla ordning på för att filmen ska gå ihop. Jag klagar dock inte alls, jag gillar när filmerna har sådana element. Jag är inte jätteförtjust i för enkla storys (såvida det inte är typ Disney eller Dreamworks och annat liknande) utan gillar när det krävs lite tankeverksamhet.

Jag ser faktiskt fram emot att titta på den snart igen för att (förhoppningsvis) kunna hitta lite spännande detaljer som jag missade första gången.


Trailer för Anonymous


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0