Suck för en del politiker

Ja, alltså tanken är väl god, men det praktiska genomförandet? Nej, det tror jag inte på det minsta.

Centerpartister har skrivit en motion till kommunfullmäktige i Kristinehamn om en hästparkering på torget.

"Det ska vara lätt för en ryttare att ta sig in till staden och även bidra till turer med häst till och från centrum". Ja, alltså det är trevligt att politikerna engagerar sig i hästeriet och så, men jag är tveksam till att det finns någon verklighetsförankring i den här motionen.

Ska det vara ett gäng stolpar att binda upp hästarna i? Boxar, spiltor?
Hur förhindrar man smittor eller bråk mellan hästar?
Vem ser till att inte obehöriga rör hästarna, ska det finnas en parkeringsvakt?
Var ska all utrustning göras av under tiden?

Nä, jag skulle aldrig i mitt liv lämna min häst på offentlig plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0