Tintin!

Häromdagen såg jag Tintinfilmen från 2011. Jag såg några av de tecknade filmerna med Tintin när jag var liten och fullkomligt älskade dem. Ju mer jag såg dem dessutom desto mer fascinerad blev jag av Kapten Haddock. Så lät jag mig övertalas att se den nya trots att jag var så sjukt tveksam att jag nog egentligen inte ville. Men jag ångrar att jag inte såg den på bio!

Jag gav den fina betyg på både filmtipset och imdb. Det enda jag hade lite svårt att samsas med är att Dupontarna inte heter Dupont utan Thompson och att Milou kallas Snowy. Men ja, jag kom över det väldigt fort för filmen är riktigt bra! Och rolig! Och Andy Serkis är en så oerhört bra Haddock att jag nästan blir tårögd.

Det här är absolut inte det bästa klippet med Serkis, men för de (stackarna) som inte sett filmen än så vill jag inte lägga upp ett klipp som avslöjar alldeles för mycket (vilket flera av filmens trailers gör).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0