Tre glas vin och två muffins senare...

Så mår jag nästan lite lätt illa. Jag borde veta bättre än att äta massa onyttiga saker (läs: två chokladmuffins) såhär sent på kvällen. Det är som gjort för att det ska gå dåligt. Jag borde kanske ha hittat på något bättre att slösa de sista äggen på tror jag bestämt.

Jag är så sjukt sugen på att skriva något, men jag saknar något att skriva på. DAMMIT! Jag har gått igenom alla stafetterna som BLÄCK har igång, men jag har skrivit ganska nyss på samtliga (förutom en, men den är så inte min grej). Eller ja, inte nyss i tiden men nyss i kronologin. Det är lite tråkigt att göra en överlämning till sig själv...

Om jag inte kommer på något så kanske jag helt enkelt tar och skriver något på måfå bara för att få det ur systemet. För jag är av åsikten att man bör ta tillvara på de där ögonblicken när inspirationen faller på, om man nu inte har något väldigt viktigt man måste få gjort. Inspiration kan ju vara en lurig liten en som är svår att fånga.

"Skriv lite varje dag, även om det bara är en rad" fick jag höra av en bekant en gång. Det är ett sätt för henne att frambringa inspiration, något som jag själv är oerhört dålig på. Jag har funderat på att ta efter många gånger men hittills brukar det sluta med att jag har ett tomt papper framför mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0